IB no 9th World Research Congress of the European Association for Palliative Care

A Investigadora Sandra Martins Pereira do Instituto de Bioética participará no 9th World Research Congress of the European Association for Palliative Care (EAPC) que se realizará em Dublin, de 8 a 11 de junho. No âmbito desta participarão serão apresentadas as seguintes atividades científicas:

• “Palliative Care Nursing Education: From 2005 to 2015, a Rising Trend? Results from a Nationwide Survey and Qualitative Analysis of Nursing Undergraduate Curricula”.  Oral Communication: Doutora Sandra Martins Pereira em co-autoria com o Doutor Pablo Hernández-Marrero.
  • “Decision-making at the end-of-life and the recommendations of the Council of Europe: Results from a qualitative secondary analysis of interviews and observation field-notes”. Poster Presentation: Sandra Martins Pereira em co-autoria com Pablo Hernández-Marrero.

• “Differences and similarities in ethical decisions and workplace experiences in palliative and intensive care units: A mixed-methods study”. Communication Print-Only [special edition of Palliative Medicine]: Co-autoria dos Investigadores Pablo Hernández-Marrero, Carla M. Teixeira, Ana Sofia Carvalho e Sandra Martins Pereira.

• Closed Meeting da "EAPC Nursing Taskforce on preparation for practice in Palliative Care Nursing across the EU", um grupo de trabalho sob coordenação (Co-Chairs) da investigadora do Instituto de Bioética Sandra Martins Pereira e da Prof. Anneke Francke do NIVEL - Nederlands Instituut voor Onderzoek van de Gezondheidszorg, de Utrecht, The Netherlands.